joi, 12 ianuarie 2012

Cine vorbeşte?

Cine vorbeşte când se vorbeşte?
Lingvistul ar spune că limba vorbeşte. La fel vreo doi trei filozofi.
Poate să vorbească gura sau limba cu laringele, împreună toţi toate. Întreaba medicul!
Vorbeşte vorbindul sau logosul sau Dumnezeu/Allah/YHVH, de la începutul lumii până azi sau doar la începutul lumii. Vorbeşte: duhul, divinul, metafizicieni, teologi, teozofi.
Vorbeşte un radio sau un televizor care vorbeşte electric vorbele unui om.
Vorbeşte omul, fară să vrea, în vis sau ca în vis, psihanalist.
Vorbeşte Hitler, vorbeşte Stalin, vorbeşte
Mickey Mouse. Glasul mulţimilor reduse la număr. Viitorul e întotdeauna luminos.
Vorbeşte mintea fără mine. Avangardă.
E atât de greu de crezut că vorbeşte un corp. Dualitatea minte corp. Descartes.
Vorbeşte un corp care e minte şi tot.

Corpul meu. Creierul meu. Mintea mea. Sufletul meu. Dumnezeul din mine.
Cine sunt eu când totul e în mine sau îmi aparţine?
Sunt o formă tâmpită, golită de orice pentru a putea încăpea acolo o lume cu metaforele ei.
Eu nu sunt un altul, eu sunt toţi ceilalţi şi în toţi ceilalţi.
Cine vorbeşte?

Niciun comentariu: